loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
NY STRATEGI: Cramo lanserer nå strategien «Shape&Share», der digitalisering og delingsøkonomi står sentralt. (Foto: Cramo)
NY STRATEGI: Cramo lanserer nå strategien «Shape & Share», der digitalisering og delingsøkonomi står sentralt. (Foto: Cramo)

Ny strategi fra Cramo

/ 2017-05-08 10:34:42

For å lede an i utviklingen av utleiebransjen ønsker Cramo å satse på digitalisering og delingsøkonomi.

Cramo-konsernet offentliggjør nå sin nye strategi for perioden 2017–2020, den heter «Shape & Share».

Det finskeide konsernet er et serviceselskap innen utleie av maskiner og utstyr, utleietjenester, samt utleie av flyttbare lokaler. Selskapet omsatte i 2015 for 645 millioner kroner i Norge, der selskapet har 31 avdelinger.

Cramo kåret Frank Robert Solvang til Norges beste vaktmester

Tre megatrender

I den kommende fireårsperioden skal veksten blant annet skje igjennom nye forretningsmodeller, delte ressurser og en bedriftskultur med fokus på innovasjon. Den nye strategien heter «Shape&Share» og tar utgangspunkt i tre megatrender: urbanisering, bærekraft og digitalisering. Strategien uttrykker at Cramo skal være med på å utvikle og forme (shape) fremtidens utleiebransje.

– Digitaliseringen skal sette oss i enda bedre stand til å oppfylle kundens behov gjennom innovasjon. Vi legger stor vekt på å skape gode kundeopplevelser, og ønsker å komme med enda flere fleksible leieløsninger for leie av utstyr og flyttbare lokaler, sier konstituert administrerende direktør i Cramo i Norge, Bjørn Melheim.

Et godt eksempel på dette er Cramos nye og moderne hjemmeside som legger til rette for nye digitale tjenester. Dessuten har Cramo økt fokus på å benytte sosiale medier, som Facebook og LinkedIn, og utvikle innhold som er relevant for kunder og ansatte. Tingenes internett (IoT) påvirker også bransjen og Cramo utnytter IoT i vedlikehold, håndtering og administrasjon av våre maskiner.

Utleie og bærekraft

Forbrukerne utnytter i dag delingsøkonomien for å spare tid, penger og miljø ved å dele sine ressurser og eiendeler. Gjennom sin nye strategi ønsker også Cramo å utnytte de økonomiske og miljømessige fordelene som delingsøkonomien (share) gir i bedriftsmarkedet.

Å leie er en bærekraftig handling. Ikke bare gir Cramo sine kunder det utstyret de trenger når de trenger det, men også sin kompetanse på feltet hva gjelder sikker og effektiv bruk av utstyret. På denne måten kan vi også bidra til sikrere arbeidsplasser og bedre miljø, sier Bjørn Melheim.

Egen innovasjonslab

I samsvar med den nye strategien tar Cramo også sikte på å dele og utvikle den interne kompetansen ytterligere som igjen skal komme kundene til gode gjennom bedre løsninger og leveranser.

– I utleiesektoren er våre ansatte vårt viktigste konkurransefortrinn. I Cramo skal vi øke fokuset på kompetanse og opplæring av våre ansatte, og dyrke en kultur for innovasjon. Cramo konsern arrangerte for ikke lenge siden et internt «innovation race» med gode resultater, og konsernet vil som resultat av dette etablere en Cramo Innovation Lab. Vår misjon er å skape gode og effektive arbeidsdager for alle, sier Bjørn Melheim.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
annonse
annonse
annonse
annonse