loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
Nytt konsept: - Vi håper å bli et test-senter for nasjonale kjeder, som vil prøve ut pilotkonsepter utenfor hovedstaden, sier administrerende direktør Emil Eriksrød i R8 Property AS (midten). Her med Ronny Sundvall (til høyre), daglig leder i R8 Management og utviklingsdirektør Tommy Thovsland. Foto: Tor Helge Thorsen.

Planlegger super-senter i Skien

Jan Erik Røine / 2017-01-31 07:00:51

R8 Group kjøper Arkaden Skien Storsenter.

– Kjøpesenter handler ikke lenger bare om å leie ut lokaler til butikker. Man må skape opplevelser og innhold. Med Arkaden skal vi redefinere hva et kjøpesenter kan være, sier administrerende direktør Emil Eriksrød i R8 Property AS.

For knappe syv år siden var Arkaden verdsatt til 400 millioner kroner. Da R8 Group fikk endelig budaksept denne uken, var prisen 145 millioner kroner. Det er kun formaliteter som gjenstår frem mot overtakelsen 1. mars.

– Vi skal snu Arkaden på rekordtid. Sammen med eksisterende og nye leietakere skal vi skape framtidens storsenter, sier Eriksrød.

Shopping sekundært

Selve handlingen vil bli en «sekundær aktivitet» som kommer som en følge av at man allerede er på senteret.

– Mens resten av verden har forandret seg i en rasende fart, ser kjøpesenter fortsatt ut som de gjorde for 20 år siden. Kundens smartphone er allerede i dag den viktigste markedsføringskanalen, uten at det er noe dagens kjøpesenter i tilstrekkelig grad har tatt innover seg. Arkaden skal være spennende, morsommere og mer eksperimentelt. Vi håper å bli et test-senter for nasjonale kjeder, som vil prøve ut pilotkonsepter utenfor hovedstaden, sier Eriksrød.

Nytt bysenter

R8 Property har en klar formening om hvilken miks av butikker, restauranter, service-, trenings-, underholdnings- og velværetilbud de ønsker seg som leietakere i Arkaden.

– Aktørene skal gjensidig styrke hverandre og skape et senter kundene ikke bare besøker, men aktivt benytter. Arkaden skal bli et bysenter der folk møtes, er sosiale og aktive – og foretar både planlagte og impulsive kjøp” av et bygg viser hvordan Telemark utfordrer verden, sier Ronny Sundvall, daglig leder i R8 Management.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
annonse
annonse
annonse
annonse